15 faktów o mnie, o których (zapewne) nie wiecie

32 lata to piękny wiek. A konkretnie tyle stuknęło mi na liczniku 7 października, czyli cztery dni temu. Z tej okazji pomyślałam sobie, że w sumie rzadko kiedy zdradzam tutaj i na Instagramie cokolwiek o sobie, a pewnie chętnie byście mnie lepiej poznali. Stąd pomysł na post z kilkunastoma faktami o mnie (nie tylko tymi książkowymi!). Ciekawi? To zapraszam do czytania.

15 faktów o mnie, o których (zapewne) nie wiecie

  1. Z wykształcenia jestem magistrem hungarystyki, ale zawsze chciałam studiować filologię fińską albo archeologię.

  2. Znam kilka języków obcych: poza angielskim, najlepiej komunikuję się w węgierskim i fińskim, ale oprócz tego dużo rozumiem po niemiecku, a na studiach uczyłam się przez dwa lata szwedzkiego.

  3. Z gatunków książkowych najbardziej lubię fantastykę, ale zaczytuję się także w powieściach przygodowych. W sumie to czytam wszystko oprócz romansów (no, chyba że mowa o tych od Nory Roberts).

  4. Aktualnie pracuję jako handlowiec w firmie zajmującej się sprzedażą stali. Osobiście uważam to za chichot losu, bo całe życie byłam kompletną nogą z przedmiotów ścisłych, a teraz stały się one moim codziennym towarzyszem w pracy.

  5. Jestem właścicielką dwóch siedmioletnich kotów: biało-czarnej Meli i czarnego Lucyfera. Trafiły do mnie z ulicy przed świętami Bożego Narodzenia w 2014 roku i tak sobie razem żyjemy.

  6. Tego bloga prowadzę od czterech lat, namówiona do tego przez moją najlepszą przyjaciółkę Pannę Kajkę – byłam sfrustrowana pracą, potrzebowałam znaleźć sobie jakieś hobby, więc miłość do książek zaczęłam przerabiać na swoje opinie tutaj.

  7. Czemu Wiewiórka w okularach? Ano, to też był pomysł Panny Kajki. Siedziałam i dumałam nad nazwą bloga, by nie był tak podobny do tych, które już istnieją, aż w końcu moja przyjaciółka rzuciła Wiewiórką w okularach – farbuję się na rudo, noszę okulary, nawet górne jedynki mam lekko wystające, więc pasowało idealnie!

  8. Mieszkam od trzynastu lat w Poznaniu, dokąd przywędrowałam na studia, ale pochodzę z Nowej Soli w województwie lubuskim.

  9. W czwartej klasie podstawówki do poduszki czytałam Pana Tadeusza, a gdy do kina weszło Ogniem i mieczem, to przeczytałam całą trylogię.

  10. Miłością do fantastyki zaraził mnie ojciec, podrzucając mi Hobbita i Władcę Pierścieni jakoś w szóstej klasie szkoły podstawowej – a potem to już poszło siłą rozpędu.

  11. Jestem uzależniona od kawy. Od liceum piję nawet cztery kawy dziennie i to różne. Z ekspresu, sypana, rozpuszczalna, co mi w kubek wpadnie. Ostatnio staram się to ograniczyć do dwóch, maksymalnie trzech, ale słabo mi idzie.

  12. Panicznie boję się motyli i ciem. Naprawdę, możecie mi nie wierzyć, ale na widok motyla reaguję jak człowiek cierpiący na arachnofobię na widok pająka – wpadam w histerię i uciekam, gdzie pieprz rośnie.

  13. Słucham różnej muzyki, ale na mojej playliście Spotify króluje metal, głównie symfoniczny. Głównie to Epica i Nightwish, ale obok tego znajdzie się też After Forever, Within Temptation (głównie to stare), Delain, Xandria czy Ayreon.

  14. Moje dwa ulubione seriale to M*A*S*H z lat 1972-1983 oraz Zabójcze Umysły.

  15. Ulubione filmy? Oj, sporo tego, ale jest to na pewno cały Harry Potter i Władca Pierścieni oraz ekranizacja Trylogii Sienkiewicza.

  16. Uwielbiam grać w gry hack'n'slash – Diablo II to gra mojego dzieciństwa, a obok tego namiętnie grywałam w Gothica II oraz w Sacred II.

Komentarze